RSS

Jak liczyć amortyzację samochodu DG

Look at me I'm VIP! | Błąd


Temat: Uwaga! Nadchodzi rewolucja!
Jacek_P pisze:[color=blue] Tomasz Radko <trad@interia.pl napisal:[color=green] Taki z Ciebie ekonomista etc. OC+AC+NW płacisz w tej samej wysokości niezależnie od tego, czy dojeżdżasz do pracy autem, czy KomMiejem. Podobnie z amortyzacją (gdybyś zaiast tego uwzględnił _wzrost_ amortyzacji związany z większym zużyciem auta - inna kwestia). Podobnie przeglądy/gumy/olej, tutaj co prawda dojazdy podnoszą koszty, ale powinieneś uwzględniac li i jedynie część tych wydatków, dzieląc kilometry przejechane an trasie dom-praca-dom przez kilometry ogólem i mnożąc przez miesięczne koszty z danej kategorii.[/color] Czytamy ze zrozumieniem ;P : samochod mam w DG. Sredni moj przebieg miesiecznie wynosi 3500 km. Dojazdy do Czyzyn to niewielki ulamek calosci. Srednia cena 1 km dotyczy calosci przebiegu. BTW: masz DG i rozumiesz pojecie amortyzacji ksiegowej, czy nie masz i mylisz go z potocznym rozumieniem amortyzacji, jako rzeczywistej utraty wartosci? Nie ma zadnego wzrostu amortyzacji zwiazanego z intensywniejszym uzywaniem samochodu, bo US i przepisy ci na to nie pozwola.[/color] Miałem na myśli spadek wartości samochodu. [color=blue] 60 miesiecy i nic mniej. Teraz dopiero ma sie cos zmienic. Moja Astra jest second hand, wiec i tak amortyzacje mam niska, od 36000 zl. Co do metodyki patrz wyzej: srednia cena 1 km jest brana z calosci przebiegu. Nie przypisuje kosztow kwotowych (amortyzacja+ubezp.) wylacznie do dojazdu do Czyzyn.[/color] Twoje wyliczenia kosztu kilometra nijak się nia mają do realnego wzrostu kosztów. Powinieneś liczyć koszt krancowy, a nie średni. [color=blue][color=green][color=darkred] a) bede nieustannie nieterminowy wobec klientow, bo rozkracze sie w trasie,[/color] Taksówka.[/color] Jaja sobie robisz? Na odcinku 200 km w jedna strone?[/color] Być może opłacalną opcją byłyby w takim razie dwa samochody, trzeba policzyć. [color=blue] Zreszta to nie dotyczy calosci sprawy. Konsumpcyjne korzystanie z tego samochodu jest niewielkim ulamkiem calosci, ktora sluzyla do wyliczenia...
Źródło: wirtualna.warszawa.pl/forum/showthread.php?t=30923



Temat: Uwaga! Nadchodzi rewolucja!
Tomasz Radko <trad@interia.pl napisal:[color=blue] Twoje wyliczenia kosztu kilometra nijak się nia mają do realnego wzrostu kosztów. Powinieneś liczyć koszt krancowy, a nie średni.[/color] Mylisz sie. Koszt krancowy mialby sens przy kalkulowaniu oplacalnosci jazdy do jeszcze jednego klienta. Tu mamy sytuacje porownania kosztow przejazdu samochodem do ewentualnej jazdy taksowka lub KM. Czy sadzisz, ze oni obciaza Cie wylacznie kosztem krancowym, a nie srednim? ... temat). [color=blue] Być może opłacalną opcją byłyby w takim razie dwa samochody, trzeba policzyć.[/color] Nie jest, bo koszty utrzymania samochodu rezerwowego sa zbyt duze (amortyzacja+OC+AC+NW+przeglady). [color=blue] No to, niestety, Ci nie wyszło ;-P[/color] Wyszlo, a Ty trollujesz ;P BTW: nie odpowiedziales na pytanie - prowadzisz samodzielnie DG i ja rozliczasz? [color=blue] Powtórzę, termin kluczowy: koszt _krańcowy_. Tylko to nas interesuje.[/color] No to z tej 1 zl wyrzuc 20 gr (amortyzacja+ubezp.). Masz koszt krancowy na poziomie 80 gr/km. Ale to w rozpatrywanym przypadku nie ma sensu, bo przyspieszy mi rozsypke samochodu ZANIM sie zamortyzuje...
Źródło: wirtualna.warszawa.pl/forum/showthread.php?t=30923


Temat: Uwaga! Nadchodzi rewolucja!
lub 228 z nieokreslonym czasem przyjazdu i nastepnie zwiedzac polowe Krakowa zygzakowata trasa lub b) zapieprzac 1,5 km do Mydlnik, aby nastepnie realizowac punkt (a) to chrzanie to, wsiadam w samochod, ... to przed remontami i rozkopami. Autem srednio przelatuje 35 minut. Nietrudno wiec policzyc, ze za cene wyzszych kosztow dostaje tygodniowo okolo 10 godzin dla siebie. I jest to dla mnie warte...
Źródło: wirtualna.warszawa.pl/forum/showthread.php?t=30923


Temat: Wciagniecie auta prywatnego do srodkow trwalych a co gdy jest drugie auto
Wciagniecie auta prywatnego do srodkow trwalych a co gdy jest drugie auto   Witam samochod osobowy (diesel bez homologacji) z 2000r wartosc realna 20tys, sprowadzony 2 lata temu (wartosc realna w PL ... oplat rejestracyjnych w PL czy tablic przywozowych z DE - krotko: nie mam "papierow" na zwiekszenie wartosci z tych 3 tysE) Auto poza mna ma wspolwlasciciela zone Moja DG jest jednoosobowa, ... liczyc koszta do limitu (duzo bede robil km a to diesel wiec troche rezerwy na koszty napraw, ubezpieczenia zostaje...) 2) przejac na firme *) - jaka wartosc przyjac do ST??? i poza kosztami dodatkowo amortyzowac wartosc a) 3 tys E * kurs euro (ale dzisiejszy czy tamtejszy) b) normalnie 20kola bo jezeli wartosc nie jest zawyzona wzgledem rynkowej to US nie dopytuje sie o fakture zakupu (nie szuka hakow)? W jakiej formie moge odsprzedac ten samochod pozniej (w wersji powiedzmy po 3 latach za 10 kola- czyli po pelnej amortyzacji)? a) faktura vat ... wykorzystywal samochod .. czy sa przeciwskazania aby miec w ST wciagniety samochod prywatny jak i jednoczesnie kupiony juz na firme drugi? Czy moze lepiej majac na firme kupiony drugi czasem "nabic" ... w ST? i odwrotnie: majac samochod nie w ST (czyli prywatnie z kilometrowka) jak mialbym na fakturach Jan Kowalski ESOFCIK to normalnie moge to wliczac w koszta (gdy < kilometrowki)? Co ... przyjac na srodki trwale i amortyzowac 40% liniowo (auto mam juz 2 lata) Pozdrawiam, przemek
Źródło: klub.egospodarka.pl/showthread.php?t=3536